
ENERGIE
Veel gestelde vragenVragen over Phoen’x Energy B.V.
1. Hoe kan ik jullie bereiken?
Mocht je het antwoord op jouw vraag niet op onze website kunnen vinden dan kun je uiteraard contact met ons opnemen:
– Telefonisch via 0577 – 482 000
– Per email via energie@phoenx.nl
– Via ons klantenportaal mijn.phoenx.nl
2. Hoe kan ik een klacht indienen ?
Phoen’x Energy gaat elke dag voor een zo betrouwbaar mogelijke levering van warmte en koude. Werkzaamheden proberen we zo goed, tijdig en volledig mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Voor die gevallen is er de klachtenprocedure.
Een klacht kan je op twee manieren indienen: per e-mail via energie@phoenx.nl of per brief Postbus 96, 3886 ZH in Garderen.
3. Hoe regel ik een verhuizing?
Als je verhuist naar een woning zonder aansluiting op het systeem van Phoen’x Energy BV dan kan je je bij ons afmelden. Regel dit eenvoudig online via MijnPhoenx.nl Om je verhuizing zo efficiënt en correct mogelijk te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:
• de datum van sleuteloverdracht;
• de meterstanden (indien van toepassing) op de datum van sleuteloverdracht;
• je nieuwe correspondentieadres;
• of het een koop- of huurwoning betreft.
• In het geval van koop ontvangen wij graag de naam van de nieuwe bewoners.
• In het geval van huur ontvangen wij graag de naam van de verhuurder.
Hoewel wij de meeste meterstanden op afstand kunnen uitlezen, verzoeken wij je de meterstanden ter verificatie toch op te geven of een duidelijke foto met de meterstanden mee te sturen.
Vragen over MijnPhoen’x
1. Wat is MijnPhoen'x
Mijn.Phoenx.nl is een selfservice portal waarin u uw contracten, tarieven, persoonlijke gegevens, facturen, meterstanden etc. kunt inzien. Tevens kun je hier aanpassingen in het voorschotbedrag aanvragen, je verhuizing doorgeven, vragen stellen en storingen melden.
2. Hoe maak ik een account aan?
Per email is een uitnodigingslink verstuurt om een account aan te maken op mijn.phoenx.nl
Krijgt u wel energie van ons maar je ontving geen uitnodiging? Neem dan contact op via energie@phoenx.nl
3. Waarom kan ik niet inloggen of MijnPhoen’x?
Als het niet lukt om in te loggen en krijg je een foutmelding te zien? Maak dan een printscreen van de foutmelding en mail deze naar energie@phoenx.nl. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk. Met de foutmelding kunnen we snel controleren waar het probleem zich bevindt. Komt het wachtwoord niet overeen met de gebruikersnaam probeer dan eerst het wachtwoord te herstellen. Dit kan door op de knop “wachtwoord vergeten” te klikken in het login gedeelte van Mijn.Phoenx.nl
Administratieve en financiële vragen
1. Hoe pas ik mijn voorschotbedrag aan?
2. Mijn maandelijkse incasso is mislukt, wat nu?
3. Kan ik mijn factuur per post ontvangen?
4. Hoe kan ik betalen?
De tweede mogelijkheid is betaling per factuur. Je ontvangt de factuur per email halverwege de maand en dient deze voor het eind van de maand te voldoen. Voor het betalen per factuur wordt er een toeslag berekend van € 2,21 per maand. Dit wordt op de jaarnota in rekening gebracht als administratiekosten.
5. Waar vind ik de tarieven?
6. Wanneer kan ik de jaarnota verwachten?
7. Hoe kan ik mijn contactgegevens aanpassen?
8. Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
9. Met welke voorwaarden moet ik rekening houden?
Op de leveringsovereenkoomsten van Phoen’x Energy zijn de algemene voorwaarden van Phoenx Energy BV van toepassing. Deze zijn te vinden op mijn.phoenx.nl maar mijn ook te downloaden in het download overzicht: Dowloads
10. Waarom ontvang ik mijn nota’s digitaal?
11. Wat als ik mijn woning verkoop?
Technische vragen
1. Hoe meld ik een storing?
Als er een defect is of je vermoed dat er een afwijking in de techniek is meldt dit dan via ons selfservice portal MijnPhoenx. Telefonisch doorgeven mag uiteraard ook gewoon via 0577 – 482 000.
2. Waarom zijn er extra kosten bij een storingsmelding?
Dit geldt bijvoorbeeld voor problemen in de binnenhuisinstallatie zoals de vloerverwarming en thermostaten. Deze maken geen onderdeel uit van de installatie van Phoen’x Energy. In veel gevallen ligt de verantwoordelijkheid van de binnenhuisinstallatie bij de bewoner zelf of de verhuurder.
Mochten onze medewerkers het vermoeden hebben dat de bron van de storing buiten onze verantwoordelijkheid ligt, dan zullen zij vragen om akkoord te gaan met mogelijk additionele kosten.
3. Tarieven voor storingsmeldingen die niet onder de garantie vallen
Daarbij worden de volgende tarieven gehanteerd.
Tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag 8:00-17:00):
– Voorrijden : € 125,00
– Arbeid : € 75,00 per uur
’s Avonds, weekenden, zon- en feestdagen:
Opslag eerste twee overuren 125%
Opslag na twee overuren en zaterdag 150%
Opslag zon- en feestdagen 200%
Bedragen zijn netto, exclusief BTW en worden jaarlijks geïndexeerd.
Minimaal aantal werkuren: 1
4. Hoe lees ik mijn meterstanden uit?
Voor het warm tapwater zit de watermeter vlakbij de warmtemeter. Deze waarde wordt aangegeven in m3.
5. Wat is het gemiddelde verbruik?
6. Hoe lang kan ik douchen?
7. Hoe zit het met de vloerafwerking?
De toepassing van vloerverwarming en -koeling stelt specifieke eisen aan de vloerafwerking in je woning. De warmte en de koude moet door de vloerafwerking worden doorgegeven aan de woning. Hoe lager de weerstandwaarde van de toegepaste vloerafwerking is, des te beter de voordelen van het verwarmings- en koelsysteem tot hun recht komen. De beste resultaten geeft in het algemeen een steenachtige vloer. Bij een stoffen of een houten vloerbedekking zal de warmte en koude afgifte aan je woning dalen afhankelijk van de weerstand van de gekozen afwerking.
8. Wat mag ik niet met het systeem doen?
Wij vragen van u het systeem enkel te gebruiken zoals in de handleiding staat.
Overige vragen?
1. Krijg ik een BKR registratie als ik huur bij Phoen’x Energy
Phoen’x Energy BV doet geen melding van de huur van een energiesysteem bij BKR.
2. Bij wie koop ik electra en water in?
3. Wat als Phoen’x Energy failliet gaat?
4. Hoe zit het met aansprakelijkheid?
5. Valt het systeem onder woningborg?
6. Wanneer is er sprake van overmacht?
– door molest, vandalisme;
– natuurramp;
– uitval van de energievoorziening;
– waterlekkage;
– defecten aan elektrische hoofdzekeringen;
– onjuiste stand van schakelaars, afsluiters, of verkeerd ingestelde thermostaten, voor zover door derde(n) bediend kunnen worden;
– het verhelpen van defecten als gevolg van ondeskundig gebruik of gebruik door derde(n) aan de installatie(s) uitgevoerde werkzaamheden.